Bases d’una alimentació conscient i nutritiva

Mengem perquè les nostres cèl·lules necessiten energia orgànicament però, menjant, també ens nodrim emocional i energèticament i rebem l’energia més essencial dels aliments i productes amb els que ens alimentem.

Al nostre organisme, de manera integral, li calen els nutrients dels aliments per trobar-se amb energia i equilibri amb el medi.

Alimentación consciente
Així, de manera molt reduïda i esquemàtica, … al organisme li calen:

els greixos per estar desinflamat i flexible,

les proteïnes per formar estructures,

els hidrats de carboni per obtenir-ne energia ràpida,

l’aigua perquè les nostres cèl·lules viuen en un medi aquós,

les vitamines per modular processos,

els minerals per facilitar les reaccions químiques,

els fitonutrients per optimitzar els processos metabòlics.

Eines per minimitzar la ingesta de substàncies tòxiques que trobem als aliments

Quan ingerim aquests aliments, també, de manera gairebé inevitable, ingerirem substàncies tòxiques però, per intentar minimitzar-les a elles i als seus efectes, disposem d’eines:

  • Cuidar la nostra microbiota perquè ens ajudi a estar en equilibri amb el medi.
  • Cuidar el nostre fetge per gestionar millor la toxicitat.
  • Si mengem carn, que sigui de ramaderia extensiva (sense hormones de creixement i antibiòtics).
  • Si mengem peix que sigui petit (menys metalls pesants) i salvatge (no de piscifactoria).
  • Quan mengem greixos (oli, rovell de l’ou, peix blau, llavors, …) no l’escalfem.
  • Quan mengem proteïnes, no les barregem entre elles (llegums, carn, peix, …) i les acompanyem amb verdura.
  • La fruita, entre hores i a mossegades (no en suc).
  • El sucre i els altres edulcorants, a la brossa!
  • Per beure: aigua filtrada!
  • Els vegetals, molts i de molts colors. Imprescindible que siguin de temporada i sense pesticides.
  • Els productes envasats que siguin pocs i de màxim, 4 ingredients.
  • Cada dia mengem aliments vius (que duguin bacteris): fermentats i germinats!
  • Els cereals que siguin integrals per poder-los assimilar més lentament i que no ens robin les vitamines i minerals que tenim acumulats.
  • Que ha la nostra farmaciola hi hagi, sobretot, herbes remeieres.
  • Mengem força més aliments d’origen vegetal que d’origen animal.
  • Mengem aliments que ens ajudin a immunomodular (com els bolets) i no tant a defendre’ns.
  • Mengem quan tinguem gana, no quan tinguem ànsia o avorriment.
  • Deixem, almenys, 12 hores de descans digestiu entre l’últim àpat d’ahir i el primer d’avui.
  • Mengem de molts colors!
  • Mengem en un ambient que ens agradi
  • Mengem des de la consciència i no des de la rutina.

posa-li color al teu plat !

aliments i colors
Et proposem que la teva alimentació es composi d’aliments i no de productes:

Els aliments ens els aporta la natura i ens nodreixen.

Els productes ens els aporta la indústria, i, la majoria, tot i que ens poden omplir la panxa, el seu valor nutritiu és molt baixa i, la seva toxicitat, és rellevant.

La boca és l’entrada del nostre sistema digestiu. L’entrada del mon al nostre organisme, al nostre temple.

No hi ha boca sana en un sistema digestiu desequilibrat. Ni a la inversa.

Creiem en la salut integral del nostre organisme, del nostre temple i, per tant, t’instem a fer una mirada global a la teva persona per millorar en el teu equilibri.

 

Judit Camp i Nus

juditcampinus@gmail.com

www.juditcampinus.blog